Newsletter

Zapisz się do Newslettera

i bądź na bieżąco z naszą ofertą szkoleń

Akceptuję Politykę prywatności

Zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną

x

Zapisz się do Newslettera

i bądź na bieżąco z naszą ofertą szkoleń

Akceptuję Politykę prywatności

Zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną

Rezultaty projektu badawczego Uniwersytetu Technicznego w Dortmundzie

W latach 2018 i 2019 eksperci Uniwersytetu Technicznego w Dortmundzie prowadzili projekt sondażowy, którego celem było sformułowanie sugestii dotyczących dalszego rozwoju i poprawy jakości systemu TVET w Polsce. Naukowcy z Dortmundu spotykali się z licznymi podmiotami zajmującymi się kształceniem zawodowym w naszym kraju, a przeprowadzone badanie dotyczyło przede wszystkim projektów z branży motoryzacyjnej i logistycznej.

Podsumowanie wyników tych badań stało się punktem wyjścia do cyklu czterech konferencji. Zapraszamy do zapoznania się z rezultatami projektu!

Zakres tematyczny:

  • atrakcyjność kształcenia dualnego w Polsce,
  • rola instruktorów praktycznej nauki zawodu i nauczycieli zawodu,
  • employer engagement
  • wyzwania związane z digitalizacją.

W sesji pierwszej poznamy punkt widzenia instytucji edukacyjnych – dyrektorów i nauczycieli szkół i centrów kształcenia zawodowego.

Temat:
Best practice: Współpraca między instytucją edukacyjną a przedsiębiorstwem. Perspektywa instytucji edukacyjnej

Prelegent:
Tomasz Mackiewicz (Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii w Grzymysławicach)

Nagranie z konferencji

Dlaczego potrzebujemy zawodowców?

Więcej o Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii w Grzymysławicach

Odwiedź stronę WWW

W trakcie drugiej sesji oddaliśmy głos przedsiębiorcom, którzy kształcą lub zamierzają kształcić w systemie dualnym.

Temat:
Best practice: Współpraca między instytucją edukacyjną a przedsiębiorstwem. Perspektywa przedsiębiorstwa

Prelegent:
BOŻENA BALDYSZ, ALEKSANDRA RZEPKA (OPEL MANUFACTURING SP. Z O.O.)

Nagranie z konferencji

Podczas sesji trzeciej dowiedzieliśmy się, jak kształcenie zawodowe postrzegają instytucje związane z rynkiem edukacyjnym.

Temat:
Nowe trendy w nauczaniu zawodowym – m.in. na podstawie branży logistycznej

Prelegent:
Marcin Budzewski (Instytut Analiz Rynku Pracy)

Nagranie z konferencji

Sesja czwarta miała charakter debaty podsumowującej – do udziału w niej zaprosiliśmy przedstawicieli wielu stron zaangażowanych w temat kształcenia dualnego. W jaki sposób powinno odbywać się kształcenie fachowców: w szkole, w centrach kształcenia czy w zakładach pracy? Jaka jest rola nauczyciela i rola instruktora praktycznej nauki zawodu? Jak szkoły radzą sobie z nauczaniem zdalnym? Co w polskim systemie kształcenia dualnego działa dobrze, a co należy zmienić? Zapraszamy do wysłuchania konferencji.

Uczestnicy debaty:
Marcin Budzewski (Instytut Analiz Rynku Pracy)
Ewa Boguszewska (PKP Intercity Sp. z o.o.)
Karolina Dołomisiewicz (Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie)
Urszula Jackowska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Chemii)
Magdalena Kostecka (Zespół Szkół Politechnicznych we Wrześni)
Tomasz Mackiewicz (Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii w Grzymysławicach)
Krzysztof Schoepe (Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu)

 

Nagranie z konferencji

Partnerzy projektu

Masz pytania do tego projektu?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

TOP

Zapisz się do Newslettera

i bądź na bieżąco z naszą ofertą szkoleń

Akceptuję Politykę prywatności

Zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną

 

Mit unserem Newsletter

sind Sie über das Seminarangebot laufend informiert. Jetzt hier abonnieren.

Ja, ich bin mit den Datenschutzbestimmungen einverstanden.

Ja, ich habe mich mit der Informationspflicht vertraut gemacht.

 

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowania, wypełniania formularza

Ta strona nie będzie:

  • Określać liczby i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacji o charakterze zbiorczym
  • Tworzyć profilu Państwa zainteresowań i dobierać reklam do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarki i urządzenia internetowego

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowania, wypełniania formularza
  • Określać liczbę i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym

Ta strona nie będzie:

  • Tworzyć profilu Państwa zainteresowań i dobierać reklam do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarki i urządzenia internetowego

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowanie, wypełnianie formularza
  • Określać liczbę i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym
  • Tworzyć profil Państwa zainteresowań i dobierać reklamę do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarkę i urządzenie internetowe
Zapisz
W celu zapewnienia najwyższej jakości działania ta strona wykorzystuje pliki cookies. Zmian dotyczących plików cookies możesz dokonać w ustawieniach swojej przeglądarki.
Czytaj więcej