Newsletter

Zapisz się do Newslettera

i bądź na bieżąco z naszą ofertą szkoleń

Akceptuję Politykę prywatności

Zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną

x

Zapisz się do Newslettera

i bądź na bieżąco z naszą ofertą szkoleń

Akceptuję Politykę prywatności

Zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną

Rezultaty projektu badawczego Uniwersytetu Technicznego w Dortmundzie

W latach 2018 i 2019 eksperci Uniwersytetu Technicznego w Dortmundzie prowadzili projekt sondażowy, którego celem było sformułowanie sugestii dotyczących dalszego rozwoju i poprawy jakości systemu TVET w Polsce. Naukowcy z Dortmundu spotykali się z licznymi podmiotami zajmującymi się kształceniem zawodowym w naszym kraju, a przeprowadzone badanie dotyczyło przede wszystkim projektów z branży motoryzacyjnej i logistycznej.

Podsumowanie wyników tych badań stało się punktem wyjścia do cyklu czterech konferencji. Zapraszamy do zapoznania się z rezultatami projektu!

Zakres tematyczny:

  • atrakcyjność kształcenia dualnego w Polsce,
  • rola instruktorów praktycznej nauki zawodu i nauczycieli zawodu,
  • employer engagement
  • wyzwania związane z digitalizacją.

W sesji pierwszej poznamy punkt widzenia instytucji edukacyjnych – dyrektorów i nauczycieli szkół i centrów kształcenia zawodowego.

Temat:
Best practice: Współpraca między instytucją edukacyjną a przedsiębiorstwem. Perspektywa instytucji edukacyjnej

Prelegent:
Tomasz Mackiewicz (Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii w Grzymysławicach)

Nagranie z konferencji

Dlaczego potrzebujemy zawodowców?

Więcej o Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii w Grzymysławicach

Odwiedź stronę WWW

W trakcie drugiej sesji oddaliśmy głos przedsiębiorcom, którzy kształcą lub zamierzają kształcić w systemie dualnym.

Temat:
Best practice: Współpraca między instytucją edukacyjną a przedsiębiorstwem. Perspektywa przedsiębiorstwa

Prelegent:
BOŻENA BALDYSZ, ALEKSANDRA RZEPKA (OPEL MANUFACTURING SP. Z O.O.)

Nagranie z konferencji

Podczas sesji trzeciej dowiedzieliśmy się, jak kształcenie zawodowe postrzegają instytucje związane z rynkiem edukacyjnym.

Temat:
Nowe trendy w nauczaniu zawodowym – m.in. na podstawie branży logistycznej

Prelegent:
Marcin Budzewski (Instytut Analiz Rynku Pracy)

Nagranie z konferencji

Sesja czwarta miała charakter debaty podsumowującej – do udziału w niej zaprosiliśmy przedstawicieli wielu stron zaangażowanych w temat kształcenia dualnego. W jaki sposób powinno odbywać się kształcenie fachowców: w szkole, w centrach kształcenia czy w zakładach pracy? Jaka jest rola nauczyciela i rola instruktora praktycznej nauki zawodu? Jak szkoły radzą sobie z nauczaniem zdalnym? Co w polskim systemie kształcenia dualnego działa dobrze, a co należy zmienić? Zapraszamy do wysłuchania konferencji.

Uczestnicy debaty:
Marcin Budzewski (Instytut Analiz Rynku Pracy)
Ewa Boguszewska (PKP Intercity Sp. z o.o.)
Karolina Dołomisiewicz (Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie)
Urszula Jackowska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Chemii)
Magdalena Kostecka (Zespół Szkół Politechnicznych we Wrześni)
Tomasz Mackiewicz (Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii w Grzymysławicach)
Krzysztof Schoepe (Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu)

 

Nagranie z konferencji

Partnerzy projektu

Masz pytania do tego projektu?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

TOP

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowania, wypełniania formularza

Ta strona nie będzie:

  • Określać liczby i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacji o charakterze zbiorczym
  • Tworzyć profilu Państwa zainteresowań i dobierać reklam do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarki i urządzenia internetowego

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowania, wypełniania formularza
  • Określać liczbę i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym

Ta strona nie będzie:

  • Tworzyć profilu Państwa zainteresowań i dobierać reklam do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarki i urządzenia internetowego

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowanie, wypełnianie formularza
  • Określać liczbę i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym
  • Tworzyć profil Państwa zainteresowań i dobierać reklamę do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarkę i urządzenie internetowe
Zapisz
W celu zapewnienia najwyższej jakości działania ta strona wykorzystuje pliki cookies. Zmian dotyczących plików cookies możesz dokonać w ustawieniach swojej przeglądarki.
Czytaj więcej